diumenge, 26 d’agost de 2012

Sortida + curs d'iniciació Nordic Walking

El proper dissabte dia 8 de Setembre, es durà a terme a davant de la botiga GR177, una sortida més un curs d'iniciació al Nordic Walking. 

Sortirem a les 9 del matí des de davant de la botiga per anar fins al Moli Nou on farem uns exercicis d'iniciació a la tècnica. Desprès farem una volta pels voltants de Moià(dos hores aproximadament) per acabar una altre cop davant de la botiga, on hi haurà un pica-pica per a tots els participants.

La sortida serà gratuïta i oberta a tots els públics.


Des de GR177 ESPORTS DE MUNTANYA recomanem portar el següent material:

- Tubular o gorra per protegir-nos del sol.

- Crema solar.

- Portar roba confortable (preferiblement sense costures) i transpirable (de     fàcil secatge), adaptada a las condicions meteorològiques del moment.  

Equipar-se de calçat lleuger i airejat (depenen del temps), de preferència amb canya curta i una bona subjecció del peu. El calçat ens ha de permetre un fàcil moviment del peu i ha de tenir una bona amortiguació (sobretot de taló).

- Mitjons sense costures, amb materials antibacterians i teixits transpirables.

- Motxilla amb bossa d'hidratació o bé una rinyonera amb cantimplora. 

- Pals per la pràctica del NW. 

------------------

A continuació, i com apunt d'informació, detallem quatre punts bàsics per introduir-nos al NW:


HISTORIA NORDIC WALKING


Com el seu nom indica, la marxa nòrdica (nòrdic walking) es un esport que ve dels països escandinaus, especialment de Finlàndia. 

Aquesta tècnica de marxa, es va començar els anys 70 pels campions d’esquí de fons amb el fi de mantenir la forma fisica i el nivell a l’estació d'estiu. Ells o denominavan “esqui-marxa”.


Ara mateix, ja es poden comptar amb mes de 8 millons de practicants a tot el món, xifra que va augmentant mica en mica.


¿Les raons del seu èxit?

La marxa nòrdica es dirigeix a un ventall de públic molt ampli: des dels més grans fins els petits, com a esportistes d’alt nivell com debutants o fins i tot persones convalacents. 

Per tant, no hem de confondre que per ser un esport “suau”, aquest és igualment molt i molt complet i els seus beneficis per la salut són molt grans. A continuació, alguns exemples dels seus beneficis: 

- Reforç muscular (la marxa nordica fa treballar el 80 % dels muscles del nostre cos)
- Favoreix la perdua de pes.

- Propicia a una millor respiració.

PRÀCTICA

La marxa nòrdica es una altra concepció de marxa que te com a finalitat accentuar el moviment natural de balancejar els braços durant aquesta pràctica. Això és degut gràcies a uns bastons específics que permeten poder, al caminar, avançar mes amb menor temps ja que propulsem el cos cap endavant.  


¿Com triar els bastons?

Amb el fi de trobar la mida correcte del bastó de marxa nordica que mes es correpongui a les nostres aptituds fisiques, es pot efectuar aquest càlcul:


0,68 x altura del usuari (en cm) = mida dels bastons (el redondeix es fa cap a l’unitat inferior)


Exemple: 
Si la teva altura es de 1,65 cm.  ----- 0.68 X 165 = 112.2
La mida correcte del teu bastó de marxa nòrdica serà doncs de 110cm.

La sesió de marxa nordica


La sesió de marxa nòrdica ideal dura entra una hora i mitja i 2 hores. Hem de tenir en compte:


- Abans de la marxa: el calentament (15 min)
- Desprès de la marxa: els estiraments (15 min)


¿On i quan es pot practicar aquesta activitat?


La marxa nòrdica es un esport exclusivamet per efectuar-lo a l’aire lliure. Es pot  practicar sobre qualsevol tipus de terreny i/o a qualsevol lloc (ciutat, camp, montanya...). Així doncs, també podem fer la marxa nòrdica amb qualsevol meterologia, fagi sol, plogui o nevi sempre i quan portem la roba adecuada per cada ocasió.

Consells per tal de practicar la marxa nordica en les millors condicions.

- Beure aigua regularment. La marxa nòrdica es una especialitat molt completa que com a consequència fa que no ens puguem descuidar de l’hidratació. 

- Preveure l’intinerari per avançat, estudiar el recorregut, desnivell...

- Preveure l’entorn del seu itinerari...

- Adaptar la velocitat a les seves capacitats.


- El més important... agafar-s’ho amb temps, divertir-se i aprofitar-ho!!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada