dijous, 25 de setembre de 2014

IOGA aplicat al RUNNING

Des de GR177 Esports de Muntanya i de la mà de l'Irene Martí (professional del Ioga), us proposem aplicar aquesta disciplina al mon del running. 

L'idea es fer classes dirigides per la mateixa Irene amb certa regularitat per tal de que els corredors puguin anar agafant l'hàbit i la tècnica. 

D'altre banda, comentar de que us ho volem explicar en tot detall i en persona per tal de que la informació sigui màxima i per tal de que tothom qui vulgui, pugui venir, escoltar, i valorar si li pot ser beneficiari o no i si hi vol participar o no.

La informació del lloc on farem la xerrada explicativa, el dia i l'hora la donarem d'aquí uns dies (està per concretar). 

Ara de moment, us deixem amb una petita pero elaborada introducció per tal de que pogueu anar veient en que consistirà i el perquè ens pot ser beneficiari el Ioga dins del món del running (i tranquils, que no farem examen!). ;)  


Com ens pot ajudar la pràctica de ioga si ens agrada el running.

         Al fer exercici produïm un encongiment dels músculs. Aquest encongiment pot provocar desequilibris musculars, que augmenten el risc de lesions, de dolor i poden provocar transtorns motors, per evitar aquestes situacions cal fer estiraments abans i després de la pràctica del running.

         Al córrer activem un grup muscular concret, però, per no patir altres problemes de columna és important reforçar altres parts del cos, com el CORE (part central del cos).

  • A CORE més reforçat: 
       Millor eficàcia dels moviments.
       Millora l'equilibri i la coordinació.
       Augment de la fermesa postural.
       Augment de la força.
 
         Amb la pràctica del ioga podem influir en la longitud dels músculs esquelètics, sense provocar lesions, si millorem aquesta longitud millorem la capacitat de moviments del cos, amb conseqüència millorem l'estabilitat i els reflexos quan estem en moviment, evitant lesions per un enduriment o encongiment de les cadenes musculars.

         Quan realitzem una asana (postura de ioga) estem reforçant un seguit de cadenes musculars a la vegada que n'estirem d'altres.

            Les flexions cap endavant estiren i alliberen les estructures de la part posterior del cos i a la vegada reforcen els músculs de la part del davant del cos. Les flexions cap enrera estiren i alliberen les estructures musculars de la part del davant del cos, i a la vegada reforçen els músculs de la part posterior.

         Per tant, amb la pràctica del ioga aconseguim un treball equilibrat del cos, activant grups de cadenes musculars i relaxant-ne d 'altres.

Beneficics a nivell físic de la pràctica de ioga:

       Millora la postura corporal: desenvolupa la comprensió de la mecànica corporal, proporcionant patrons saludables de moviment i alinea correctament la columna vertebral.

       Flexibilitat: allarga els músculs i augmenta la mobilitat de les articulacions.

       Força: augmenta la força dels músculs i dels ossos.

       Equilibri: ajuda a restablir l'equilibri en tots els moviments, millorant la coordinació i evitant lesions.

       Millora el funcionament de tots els sistemes corporals: activant les defenses de l'organisme, entre d'altres.

       Millora la capacitat pulmonar: amplia la respiració i  millora la coordinació, aprenem a controlar-la.

       Equilibra l'energia: proporciona vitalitat a l'augmentar la baixa energia, i disminueix la hiperactivitat.

Text: Irene Marti

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada